Foglalás & Árkalkuláció Ajánlat-
kérés

 

Ajánlatkérés
A legjobb ár garantált
X
A legjobb ár garantált
X

Az erdő, mint vérnyomáscsökkentő

2021. nov. 08.
Az erdő, mint vérnyomáscsökkentő

Orvosi kutatások bizonyítják, hogy az erdő jótékonyan hat az ember egészségére. Szeretünk a fák között sétálni és túrázni, élvezzük a friss levegőt, a madarak énekét, a lombok színét és a mozgás örömét. Jól érezzük magunkat nemcsak az erdei séta alatt, de még utána is.

Talán első hallásra hihetetlennek hangzik, ám japán kutatások tudományosan is bebizonyították az erdő gyógyító erejét. Már 2-3 óra erdőben tartózkodás is számos jó hatással bír, többek között

•    csökkenti a vérnyomást
•    javítja az alvást
•    erősíti az immunrendszert
•    csökkenti a stresszt
•    fokozza a természetes ölősejtek aktivitását
•    és jó kedvre derít, áthangolja érzéseinket.

Mijazaki Josifumi: Sinrin-Joku. Erdőfürdő, a japán módszer a testi-lelki egészséghez című könyvében feltárja a tudományos kutatások részleteit. Megtudhatjuk, milyen orvosi mérésekkel bizonyosodtak meg a japán orvosok az erdőterápia hatásosságáról. Az immunaktivitást vérvétellel, a stressz szintjét a nyálból, az agyi aktivitást infravörös készülékekkel, az idegrendszer változását a pulzus, a vérnyomás és a szívfrekvencia hullámok közti szünetek megfigyelésével ellenőrizték.


Japánban az erdőterápia már nemzeti egészségprogram, több mint 60 erdei bázis és sétaút található a gyógyhatásúnak minősített erdőkben. Az erdei bázisokon erdőterápiás szakemberek segítenek a látogatóknak az öt érzékelési csatornán – fül, szem, orr, száj, tenyér-talp – át kapcsolatban kerülni az erdővel, hogy kihasználhassák annak minden regeneráló erejét. Egyes helyeken orvos is elkíséri a sétára a látogatót, vagy az ösvény mentén kis faházakban kérhető a vérnyomás ellenőrzése.

A Soproni-hegység levegője már bizonyítottan klimatikus gyógyhatású levegő. Miért is ne lenne gyógyhatású a gyönyörű erdő is, ami a Hotel Lövért körülveszi? Akár naponta többször is részünk lehet az erdőterápia áldásos hatásában, hiszen karnyújtásnyira vagyunk Dr. Erdőtől. Sétautak hálózata szövi át a lövéri erdőt, számos pihenőponttal és kirándulási célponttal. Használjuk ki bátran ezt a nagyszerű lehetőséget és profitáljunk immunerősítő, vérnyomáscsökkentő hatásából!

Csak néhány alapszabály van, amit saját erdőterápiánk sikere érdekében érdemes megfontolnunk:
•    naponta sétáljunk vagy töltsünk időt a fák között, legalább 2-3 órát
•    csendesedjünk el, szemlélődjünk, hallgatózzunk, gyönyörködjünk abban, ami körülvesz
•    igyekezzünk tudatosan légzőgyakorlatokat végezni a sétánk alatt többször is
•    minél lassabban sétálunk, annál jobban belemerülhetünk az erdő aprólékos megfigyelésébe
•    legyenek a fák a fókuszban, kerüljük a hosszú telefonálgatást és a beszélgetést

Gyerekekkel is irány az erdő! Nekik is nagy szükségük van a természeti környezetre, a szabadság érzésére, a számtalan érdekes jelenségre, a friss levegőre, a sok mozgásra, a talpuk alatt zizegő avarra és még sorolhatnánk. Modern korunk digitalizációs nyomását kitűnően ellensúlyozzák az erdei kalandok. Receptre sem tudnánk felírni jobb vitamint, mint az erdőben eltöltött órák. Töltsenek minél több időt a soproni erdőkben!








Top